dijous, 25 de març de 2010

El transport públic a Catalunya

Som al segle XXI i sembla mentida, sobre tot, quan veiem com es gestiona el transport públic al nostre país i el servei que tenim tots els catalans. Penso que s’han de prendre mides però de forma professional.
Hem vist grans titulars sobre el traspàs de Rodalies-Renfe on ens venien que la Generalitat havia aconseguit quelcom impossible però la realitat es bastant diferent ja que el traspàs ha estat del tot manipulat i segueix amb una elevada dependència del Govern central. Per fer-nos una idea, si un expert en transport mira de canviar serveis, horaris i freqüències, de manera que podem tenir un bon servei, ens trobem que la Generalitat, a part d’haver d’invertir molts diners queda totalment supeditada al govern central per la utilització de les vies. Es a dir, aquest traspàs es, realment, cara a la galeria, això sí, assumint més costos que els que hi havia fins ara.

Per altra banda està el transport mitjançant bus. La Generalitat ha intentat continuar la política que havia iniciat CiU amb el PTV ( Pla de Transport de Viatgers ) però no ha afegit res, tan sols ha gestionat un pla ja existent i sense les millores que haurien d’haver aparegut en aquests 12 anys de governs socialista i tripartit.

Aquesta millora la podeu veure en el pla de transport públic del Baix Montseny que vaig proposar jo mateix, amb el recolzament de la direcció de Convergència i de tots els Ajuntaments del Baix Montseny, òbviament, de diferent signe polític però que hi van estar d’acord. Aquesta millora, al ser una proposta convergent ha quedat amagada no s'ha publicitat ni s'ha aplicat ( No es una ventatja per a tots ). Perquè?

Doncs perque en el primer mes de funcionament ja tenia un 257% d’utilització per sobre del esperat per part de la Generalitat. Perque el cost del nou sistema es de 1,2 milions d’euros menor al sistema que aplica la Generalitat. Perque tots els municipis del Baix Montseny i les seves urbanitzacions estan interconectats. I, sobre tot, perque era una proposta Convergent.

Tot això es possible de fer a tot el nostre país, tan sols fa falta que veritables professionals gestionin els Transports de la Generalitat a nivell de direcció i donar formació als funcionaris que hi treballen, els quals son bons treballadors però els hi manca formació en transport ( tan sols una persona coneix com funciona el sistema de tacògrafs a dia d’avui).

Tan sols falta que CiU torni a gestionar els transports per tal de que, en un breu espai de temps, tinguem un servei coherent al segle XXI, el servei que mereix el nostre país.

5 comentaris:

  1. Jordi, tens tota la raó.
    Si jo et parles de l´empresa d´autibusos de Sabadell, que els amics de CIU están investigant, per dades meves, i propies que ja tenien ells, et quedaries glaçat.

    A veure si tot canvia amb CIU.

    Salutacions.
    Joaquin Canales Saez

    ResponElimina
  2. Joaquin, efectivament aquest es un altre punt. Sobre el transport públic es pot escriure un llibre, de fet soc gerent d'un grup d'empreses de transport de mercaderies, així que conec una mica com funciona el mon del transport.
    Actualment, el cost que es té la Generalitat en materia de transport públic, per km, està prop d'un 18% per sobre del de mercat.
    Amb això està tot dit.
    Una forta abraçada.

    ResponElimina
  3. Molt bones Jordi, no entenc res, potser no veus 8tv? no es pot millorar la qualitat i comoditat, pel que han incrementat la carència de trens, tot és fabulós, immillorable. Respecte als 10.000 casos estimats de gent que no paga, tampoc s'ha de ser rigorós, si som progressistes...

    ResponElimina
  4. Bon comentari Oscar. Es ben clar que hi ha una cosa que s... Mostra'n més...í fa molt bé el PSC-PSOE que es la seva campanya publicitaria, son realment bons especialistes. Que baixa la intenció de vot? Treuen noticies per a atacar als altres partits o per vendre el que no hi es ( Encara recordo com en Montilla indicava, a la seva comparexença al Parlament per la nevada, que totes les carreteres eren obertes i jo havia rebut un email de Carreteres indicant 56 punts tancats a la circulació feia tan sols 4 hores ). I si no treuen una campanya publicitaria, amb famosos, com la que surt per la tv de " entretodosloarreglamos.org " o quelcom similar...

    ResponElimina
  5. Jo soc del Baix montseny, concretament de Santa Maria de Palautordera i t'hem d'agrair tots la tasca que has fet amb el transport públic. Puc certificar el que dius ja que es un servei que està molt bé, encara que sempre es pot millorar tot. Es una llàstima que no tinguem a Convergència a l'Ajuntament ni a la Generalitat. Crec que ets una de les persones que ens hauria de representar al Parlament.

    ResponElimina